![Interview over de Compaan](https://liberein.s3.eu-west-1.amazonaws.com/_heroSmall/40238/header-compaan.webp)
Bij de revalidatie op De Brink maken we gebruik van de Compaan, een digitaal hulpmiddel dat zorgt voor meer zelfstandigheid en contact. Lisanne, dochter van de heer Verheul, vertelt enthousiast over hun ervaring met de Compaan:
"We gebruiken de Compaan nu drie weken, sinds mijn vader bij de revalidatie van Liberein zit. Voor ons was het echt een uitkomst, want mijn zus Mirjam woont in de Achterhoek en ik in Den Haag. We bezoeken mijn vader regelmatig, maar het is een eind rijden. Met de Compaan houden we toch nog dagelijks contact. We beeldbellen, sturen berichtjes en foto’s of video’s. Oude herinneringen, nieuwe belevenissen en beterschapswensen van anderen kunnen we op deze manier eenvoudig delen.”
“Mijn vader hoort en ziet niet meer zo goed, maar met de grote letters en het harde geluid kan hij alles prima volgen,” vertelt Lisanne verder. “We spelen zelfs spelletjes op afstand. Voor hem een leuke tijdsbesteding en voor ons een manier om dichtbij te blijven."
![Compaan](https://liberein.s3.eu-west-1.amazonaws.com/_textImage/40246/compaan.webp)
Het gemak van de Compaan verraste Lisanne: "Het is zo gebruiksvriendelijk, zelfs voor mijn vader die niet digivaardig is. Hij belt nu zelf familieleden, zoals mijn moeder en de kleinkinderen. Mijn moeder kan nu nog niet zelfstandig naar hem toe, dus is het extra waardevol om via de Compaan contact te houden. Het helpt echt om de afstand kleiner te maken.” Naast het zelfstandig beeldbellen, kan de heer Verheul ook zelf zien wie wanneer op bezoek komt. Lisanne: “We zetten ons bezoek erin, zodat hij precies weet wanneer hij ons weer kan verwachten. Dat hij zo betrokken blijft, betekent veel voor ons allemaal."